Správne držanie tela

Cvičenie SM Systému ma pozitívny vplyv na celý pohybový aparát. Prinášam zopár tipov, ako správne držať telo, aby Vám príjemný pocit po cvičení vydržal čo najdlhšie.

Čo je to správne držanie tela?

Držanie tela je poloha, v akej držíte svoje vzpriamené telo proti pôsobeniu gravitácie, či už postojačky, posediačky, alebo poležiačky. Správne držanie tela zahŕňa cvičenie státia, sedenia a ležania v polohách kedy je na nosné svalstvo a väzivo vyvíjaný počas pohybu a zaťažovania čo najmenší tlak.

Správne držanie tela:

Správna poloha na sedenie

Seďte s vystretou chrbticou a plecami vzadu. Váš zadok by sa mal dotýkať operadla stoličky. Všetky tri obvyklé zakrivenia chrbtice by mali byť pri sedení prirodzene prítomné. Menší zrolovaný uterák, prípadne bedrový valec vám k tomu dokážu pomôcť.

Tu je spôsob, ako nájsť správnu polohu na sedenie, keď nepoužívate chrbtovú opierku, resp. bedrový valec: Seďte na samom konci stoličky (pri operadle) a úplne sa zhrbte. Vystrite sa a vyzdvihnite chrbticový oblúk čo najviac ako môžete. Vydržte v tejto polohe zopár sekúnd. O čosi túto polohu zmiernite (o zhruba 10 stupňov). Teraz ste v dobrej polohe na sedenie.

Ďalšie rady:

Správna poloha pri šoférovaní

Správna poloha pri dvíhan

Najlepšia poloha pri spánku a pri ležaní

Rady vyššie pomôžu väčšine ľudí so zmiernením bolestí chrbtice. Ak u vás hociktorý z bodov zvýši bolesť, prípadne sa bolesť rozšíri do nôh, nepokračujte v danej aktivite a vyhľadajte pomoc lekára, prípadne fyzioterapeuta.